Δευτέρα 15 Ιανουαρίου 2018

Πρόληψη και διαδικτυακές καρδιές

Την προηγούμενη εβδομάδα έβλεπα το χρονολόγιο μου στο facebook να γεμίζει με καρδούλες που πόσταραν γυναίκες διαδικτυακές φίλες. Ομολογώ πως δεν έδωσα σημασία. Στο facebook κατά καιρούς εμφανίζονται διάφορα trends που δεν αφορούν και ιδιαιτέρως σημαντικά ζητήματα. Κι έπειτα είχα αγωνία για δυο θέματα. Την περασμένη Τρίτη το πρωί έκανα το πρώτο μου δικαστήριο και το απόγευμα τον πρώτο μου υπέρηχο στο στήθος.
Το επαγγελματικό ζήτημα βέβαια σαφώς και δε μου φαινόταν τόσο σημαντικό όσο το ζήτημα υγείας. Απλώς υπήρχε εκεί ως κάτι καινούριο για 'μενα. Όπως και ο υπέρηχος που έκανα στο συγκεκριμένο σημείο του σώματός μου. Ήταν κι αυτός κάτι πρωτόγνωρο για 'μενα. 
Δυο βδομάδες πριν σε μια εξέταση για μια γρίπη που περνάω καθώς η παθολόγος με ψηλάφισε με ενημέρωσε πως οι μασχαλιαίοι λεμφαδένες μου είναι πρησμένοι και καλό θα ήταν να κάνω έναν υπέρηχο στο στήθος. Δεν είναι κάτι σημαντικό, μου λέει, είσαι και μόνο εικοσιπέντε, αλλά καλό είναι να κάνεις έναν υπέρηχο.
Να πω πως δε θορυβήθηκα, πως δεν με αγχώθηκα; Έκλεισα ραντεβού την ίδια κιολας μέρα. Λίγες μέρες μετά έκανα την εξέταση κι ευτυχώς όλα πήγαν καλά.
Την επομένη κιόλας διάβασα για το συμβολισμό των διαδικτυακών καρδιών. Καρδιές για την ευαισθητοποίηση σχετικά με τον καρκίνο του μαστού. Και διάβασα επίσης και μηνύματα γυναικών που έχουν νοσήσει σχετικά με την κίνηση αυτή. Όπως αυτό της Μάγιας Τσόκλη: "H πρόληψη για τον καρκίνο του μαστού δε θέλει καρδούλες! Μαστογραφία θέλει!'' Και νομίζω πως,από μια γυναίκα που ξέρει τι πάει να πει καρκίνος του στήθους, σωστότερα λόγια δε θα μπορούσαν να ειπωθούν. Η πρόληψη, η πρόληψη, η πρόληψη. Αυτό πρέπει να βάλουμε στο κεφάλι μας. Να το μάθουμε και να το καταλάβουμε κι εμείς οι ίδιες.
Χαίρομαι που έκανα αυτή την εξέταση. Χαίρομαι που οι λεμφαδένες μου μ' έστειλαν για τον υπέρηχο γιατί το σημαντικότερο είναι πως ενημερώθηκα κι έμαθα να μη φοβάμαι. Έμαθα πώς πρέπει να αυτοεξετάζομαι, κάθε πότε πρέπει να αυτοεξετάζομαι, έμαθα πως πρέπει να ακούω το σώμα μου. 
Ο σύλλογος Άλμα Ζωής δημοσίευσε την παρακάτω ιδιαίτερα ενημερωτική ανάρτηση: 

via Alma Zois

Ας ενημερωθούμε για κάτι που μας αφορά. Ας μάθουμε να παρατηρούμε το σώμα μας και να το αγαπάμε. Κι έπειτα απ' όλα αυτά ας ποστάρουμε και μια καρδούλα.

2 σχόλια:

  1. Τι νόημα έχουν οι καρδούλες δεν κατάλαβα.
    Διάβασα κι εγώ το ποστ της Μάγιας Τσόκλη και είναι πραγματικά πιο σημαντικό από κάθε καρδούλα!

    Φιλάκια πολλά:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Serenata μου, γενικά δεν είμαι αντίθετη σε συμβολικές κινήσεις, απλά σε τέτοιες περιπτώσεις θεωρώ πως προέχει η ενημέρωση. Και πράγματι πέρα από τις καρδούλες καλό είναι να ενημερωνόμαστε και να επικεντρωθούμε στην πρόληψη!
      Καλή συνέχεια!

      Διαγραφή