Κυριακή 11 Ιανουαρίου 2015

Πού πάνε οι παλιές αγάπες;

Δύσκολο πράγμα ο χωρισμός.Ειδικά αν αποτελεί το τέλος μια έντονης σχέσης-ανεξάρτητα από το αν ήταν μακροχρόνια ή όχι.Επίσης δύσκολο πράγμα να υπάρξει ''καλός'' χωρισμός.Να μπορείς να πεις ρε παιδί μου ναι,χωρίσαμε πολιτισμένα κι όμορφα και τώρα δεν τριγυρίζω με τις φίλες μου στα μπαρ με το national geographic ανά χείρας ώστε να μη μένω μόνο στους συνήθεις χαρακτηρισμούς ''γουρούνι,βόδι...'' και τέτοια,αλλά να βάλω και λίγο ζούγκλα στο ρεπερτόριό μου,όταν τον βρίζω.Ούτε ο άλλος θα τραγουδάει φάλτσα ''αχάριστη κι αλήτισσα για πες μου τι σου ζήτησα'' κακοποιώντας τη μουσική και τ' αυτιά του μπάρμαν που βάζει τα ουίσκια.
Σπάνιος λοιπόν ο πολιτισμένος χωρισμός, όσο κι αν είναι ο απολύτως ευκταίος.Γιατί συχνά ο ένας από τους δύο δε θα θέλει να χωρίσει.Ή γιατί έχουν φτάσει να νιώθουν ότι μισούν ο ένας τον άλλο.(Αυτό είναι το χειρότερο!)
Όπως και να έχει ο χωρισμός είναι βέβαια το τέλος μια σχέσης, αλλά δεν παύει να είναι κομμάτι της.Έστω η τελευταία πράξη της παράστασης.Κι όσο χάλια κι αν ήταν μια παράσταση θα είχε και καλές στιγμές,δε μπορεί...Αυτές οι καλές στιγμές,λίγες οι πολλές δεν έχει σημασία είναι κι αυτό που θα μας μείνει μετά.Και το πιο όμορφο είναι να μπορείς να πεις,πως ναι μ' αυτόν τον άνθρωπο δεν είμαστε πια μαζί μου χάρισε και του χάρισα όμως εμπειρίες μοναδικές και γι' αυτό και μόνο, γι' αυτό που μ' έκανε να νιώσω τον εκτιμώ ως και σήμερα. 


Κάτι τέτοιες όμορφες στιγμές και τα αντικείμενα που τις θυμίζουν ή που τις σημάδεψαν συγκεντρώνει το Museum of Broken Relationships.Εκθέματα που δεν περιλαμβάνουν μόνο λούτρινες καρδούλες όπως θα πίστευε κανείς και αρκουδάκια.Ανάμεσα σε άλλα μπορεί κανείς να δει ένα κουτί φτιαγμένο από σπίρτα, ένα πανέμορφο νυφικό, ένα μπολ ακόμα κι μια ζώνη!Μια ζώνη που όπως περιγράφει η κοπέλα που τη δώρισε στο μουσείο βρέθηκε ξεχασμένη στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου της μετά από μια βραδιά με τον αγαπημένο της κάτω από έναν ουρανό με πεφταστέρια. Αυτό είναι και το πιο ενδιαφέρον κομμάτι·οι ιστορίες που συνοδεύουν τα εκθέματα, οι μικρές ή μεγάλες ιστορίες πίσω από αυτά.Τις διαβάζεις και σκέφτεσαι πως μπορεί το πιο περίπλοκο πράγμα στον κόσμο να είναι οι ανθρώπινες σχέσεις,καθότι και οι άνθρωποι είμαστε τα πιο περίπλοκα όντα,όμως μπορεί να γίνει και ό,τι πιο όμορφο και γλυκό και ακόμα κι αν τελειώσει κάτι έχει αφήσει πίσω του. Έτσι κι αλλιώς το παρελθόν μας δεν πρέπει να το πετάμε στα σκουπίδια.Ας το δώσουμε σ' ένα μουσείο λοιπόν! Γιατί μια παλιά αγάπη να βρεθεί μόνο στον παράδεισο;

Έχουμε πολύ ταξιδέψει
το σώμα σου κι εγώ

έχουμε φανταστεί

όσα ένα σώμα κι ένα εγώ

μπορούν να φανταστούν.
Το σώμα μου κι εγώ
έχουμε ονειρευτεί
το σώμα σου σε στάσεις
που ποτέ σου δε φαντάστηκες.
Δεν έχεις θέση τώρα
τι ζητάς
ανάμεσα σ' εμένα
και στο σώμα σου.

(Το σώμα σου κι εγώ)
(Γιάννης Βαρβέρης, 1955 - 2011)

To Museum of Broken Relationships βρίσκεται στο Ζάγκρεμπ και αυτή είναι η σελίδα του στο facebook




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου