Σάββατο 25 Απριλίου 2015

Σκλάβοι στα δεσμά τους.



Έχω μια αλλεργία. Στη λέξη ‘’δεσμευμένη-ος’’.Είναι ίσως γιατί κάθε λέξη χρησιμοποιείται επιτυχημένα,μόνο όταν αποδίδει το 100% μιας κατάστασης ή περιγράφει επακριβώς ένα πράγμα ή ένα συναίσθημα (όσο βέβαια μπορεί κάτι τέτοιο να είναι εύκολο με τα συναισθήματα).

Όταν λοιπόν ξεκινάει μια σχέση ανάμεσα σε δυο ανθρώπους πολύ περισσότερο, όταν περάσουν κάποιοι μήνες ή ένας χρόνος είτε θα ακούσεις από άλλους ότι σε θεωρούν ‘’δεσμευμένο-η’’ ή θα το λες κι εσύ η ίδια (ίδιος….υποθέστε παντού και τα δυο φύλλα).
Αντίστροφα θα πεις κάποια στιγμή και το ‘’δεν είμαι ελεύθερη τώρα’’ είμαι με τον τάδε…
Ξέρω βέβαια πως μπορεί κάποιος να υποστηρίξει, ότι οι λέξεις στην καθομιλούμενη μπορούν να αποκτήσουν πολλές και διαφορετικές αποχρώσεις και χρήσεις. Έλα όμως που έχω το συνήθειο να ανατρέχω πάντα στη βασική σημασία μιας λέξης.Δεσμά: ό,τι χρησιμοποιούμε για να δέσουμε κάποιον.
Ενυπάρχουσα έννοια στα δεσμά, η σκλαβιά και η υποταγή.
Ορίστε και η έννοια της σχέσης. Σχέση: .η ύπαρξη κοινών στοιχείων που συνδέουν λογικά δύο καταστάσεις, φαινόμενα ή πράγματα.
Πολύ καλύτερα τώρα, έτσι;
Όταν είμαι μαζί με κάποιον άνθρωπο τελικά υποτάσσομαι, δεσμεύομαι ή ανακαλύπτω τα κοινά μας στοιχεία, μέσα από τα οποία θα αλληλεπιδράσω και τελικά θα συνδεθώ μαζί του;
Εμένα η λέξη  σχέση  μου φαίνεται σαν μια πιο interactive διαδικασία. Πιο ενεργητική από τη στατική εικόνα των δεσμών.
Όταν χρησιμοποιούμε λοιπόν τη λέξη δεσμευμένος για να πούμε ότι είμαστε μαζί με κάποιον άνθρωπο δύο είναι τα τινά.:Είτε  τη χρησιμοποιούμε εντελώς λανθασμένα και δεν αποδίδουμε έτσι ορθά την κατάσταση που βιώνουμε κι εδώ λοιπόν θα έπρεπε να το αντικαταστήσουμε με τη σχέση.
Είτε θέλουμε να ‘’επωφεληθούμε’’ της σημειολογίας της λέξης λέγοντας ουσιαστικά πως ό,τι ζούμε είναι σκλαβιά και χειροπέδες.
Το τι είναι τελικά όμως η σύνδεση μ’ έναν άνθρωπο (η ερωτική εννοώ…) είναι αλλουνού παπά παπά ευαγγέλιο κι είναι και θέμα που και δέκα posts στη σειρά δε θα μας έφταναν.


*ο τίτλος του άρθρου είναι δανεισμένος από το μυθιστόρημα του Κωνσταντίνου Θεοτόκη Οι σκλάβοι στα δεσμά τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου